עדכונים על פיתוח חומרים חדשניים

NASA – חומרים מתקדמים המתקנים עצמם בפחות משנייה

מרכז המחקר של NASA מדווח על פיתוח חומרים מתקדמים היכולים לתקן עצמם בתוך פחות משנייה, אם דופן החללית ניזוק מחלקי פסולת המרחפים בחלל. החומר המבוסס על פולימר מגיב לחום הנוצר עקב ההתנגשות.

הפיתוח נמצא עדיין בשלביו הראשונים, אך החוקרים מציינים כי ניתן יהיה להשתמש בחומר ליישומים רבים אחרים, כגון התנגשויות כלי רכב והגנה מפני ירי.

בואינג – המתכת הקלה ביותר

חברת בואינג מדווחת על פיתוח המתכת הקלה ביותר שיוצרה אי פעם. החומר הנקרא MicroLattice בנוי ככוורת דבורים ומכיל 99.9% אויר. מבנה החומר מאפשר לו לספוג אנרגיה במידה משמעותית ולשם המחשה עיטוף של ביצה בשכבה אחת מחומר זה, תגן על הביצה מנפילה מגובה של 25 קומות.

MIT – חומרים מיוחדים בטכנולוגיית הדפסת 3D

מכון המחקר MIT מדווח על פיתוח חומרים מיוחדים בטכנולוגיית הדפסת תלת מימד היכול לשנות את המרקם החיצוני שלו לחלק או מחוספס בהתאם לצורך. הטכנולוגיה מתבססת על שילוב של פולימר קשיח ופולימר רך כך שמבנה פני השטח ניתן לשינוי ולחזרה למבנהו המקורי. ניתן לייצר חומר שהנו חלק מאוד בכיוון אחד ומחוספס מאוד בכיוון ההפוך.

שינוי בפני השטח של חומרים הוא בעל חשיבות רבה ביצירת משטח הדוחה או מושך מים או נוזלים אחרים, שליטה בתכונות הזרימה של נוזלים ויישומים רבים ומגוונים אחרים.

מאמרים נוספים

Genemis Laboratories Inc

טכנולוגיה מוגנת פטנט לזיהוי מהיר של זיהומים כימיים ומיקרוביאליים. המערכת מבוססת על סנסורים ננוטכנולוגיים ומיועדת לזיהוי בשטח ללא צורך במשלוח דגימה למעבדה או שימוש במיכשור מיוחד.

אידיאלית לזיהוי מיידי של בקטריות ופטריות במערכות מים בתעשיה, במשרדים, מטוסים, בתי מלון קליניקות, מי השקיה בחקלאות, בריכות, ספא ועוד.

הטכנולוגיה זכתה בפרסי הערכה בתחומי החדשנות.

Reprotex GmbH

טכנולוגיה חדשנית וייחודית, מוגנת פטנט לסינון שפכים תעשייתיים ומיחזור המים לשימוש חוזר.
המערכת, ניידת, סגורה ואוטומטית ומאפשרת הפרדה של 99% מהמים בספיקה של עד 200 ליטר לדקה וסינון עד לחלקיקים של 1 מיקרון.
המערכת חסכונית ויעילה במיוחד ומסוגלת לטפל במגוון רחב של בוצה תעשייתית.
הטכנולוגיה זכתה בפרסי הוקרה רבים בתחומי החדשנות, איכות הסביבה והקיימות.

חדשנות בעסקים משפחתיים

תהליך חדשנות לקידום העסק, הוא מהלך חיוני לשיפור הריווחיות וחיזוק כושר התחרות. מחקרים רבים מאשרים כי חברות משפחתיות מצליחות טוב יותר להניע תהליכי חדשנות לקידום פעילותן העסקית.

נגישות