מה עושים עם רעיון ?

מגיעים אלי מעת לעת יזמים אשר רעיון עסקי מנקר במוחם והם מלאי ספקות כאילו רוח רעה השתלטה על מוחם.
בדרך כלל, לצערנו, גוברים הקולות הפנימיים השליליים, והרעיון ייגנז בטרם נבחן כהלכה למרות שימשיך עוד זמן ארוך להדהד במוחנו.
הביקורת העצמית, חוסר הניסיון במיזמים ולעיתים פערי ידע משמעותיים בתחומים טכנולוגיים ועסקיים הם החסמים העיקריים המונעים מאתנו לפרוץ קדימה עם רעיון חדשני או עסק ריווחי שיכניס בנו התלהבות ועניין שאנחנו כה משוועים להם.

לאנשים המנוסים בעולם הסטארט אפים ולאלו הבוחנים מידי פעם השקעות במיזמים, יש את הכלים לבחון כראוי ותוך זמן קצר יחסית את מהות הרעיון, הפוטנציאל העסקי וההיתכנות לפיתוח ומימוש הרעיון לעסק חי.

בכל תחום, הלקוחות ישמחו תמיד לקבל מוצר אמין יותר, קל יותר, זול יותר, מהיר יותר, מעוצב יותר ועמיד יותר.
שרות זריז יותר, מדויק יותר ונקי יותר כשחווית המשתמש טובה, נוחה פשוטה ומהנה יותר.

התוכנית העסקית מכילה את עיקרי הנושאים אותם יש לבדוק כדי לקבל החלטה אם לרעיון יש סיכויים עסקיים טובים או שהתחרות, העלויות וגורמים אחרים מצמצמים במידה ניכרת את הכדאיות. עיקרי התוכנית העסקית אינם צריכים להתפרס על עמודים רבים ובדיקת ההיתכנות העסקית יכולה להיות הדרגתית כך שאין מקום להוצאות כבדות טרם נוכחנו כי ישנה הצדקה עסקית וסיכוי טוב לממש את הרעיון.
ניתן למצוא רשימות על גבי רשימות של עצות והמלצות אבל לעיתים שף מנוסה שמכניס כף לתבשיל וטועם, ייתן את ההמלצות המדויקות והיעילות ביותר כדי להתקדם בכיוון הנכון.

היזמים או הוגי הרעיונות אינם אובייקטיבים כמובן לגבי הרעיון שלהם וחלקם חוטאים באופטימיות מופרזת ובטוחים שהגו רעיון שאין שני לו ואחרים נתפסים לפסימיות שבינה לבין תמונת המציאות המרחק רב מאד.

רוב הרעיונות דורשים השקעה כספית משמעותית למימושם והמבחן האמיתי לרעיון הוא בפגישה עתידית עם משקיע, האם יאות לסכן את כספו לטובת מימוש הרעיון או שנורות אדומות ירחיקו אותו מהסכנה.
רוב המשקיעים יבחנו קודם כל את אישיות היזם לפני ניתוח שורות הרווח העתידי או בחינת ייחודיות הטכנולוגיה.
בנוסף, שוק יעד אשר הינו בעל פוטנציאל גדול הוא גלולת הרגעה יעילה אל מול כלל הסיכונים והספקות.

לעיתים, חשיבה משותפת עם מומחה בעל ניסיון על הדרך לגיבוש צוות ראשוני ומגוון ביכולותיו, וחידוד המודל העסקי שיהפוך רעיון לעסק – יצמצמו את החסמים ויאפשרו לנו לשקול טוב יותר את צעדינו.
איש מקצוע, ייטיב לבחון הרחבת היישומים והשימושים האפשריים ובכך להגדיל את סיכויי ההצלחה אל מול החשש מכישלון.

ברכת הדרך מאיש מקצוע בעל מומחיות במיזמים עסקיים היא לעיתים האות אשר כולנו מחפשים כדי לצאת לדרך למרות החששות ואי הודאות.

בברכה ובהצלחה !

מאמרים נוספים

Genemis Laboratories Inc

טכנולוגיה מוגנת פטנט לזיהוי מהיר של זיהומים כימיים ומיקרוביאליים. המערכת מבוססת על סנסורים ננוטכנולוגיים ומיועדת לזיהוי בשטח ללא צורך במשלוח דגימה למעבדה או שימוש במיכשור מיוחד.

אידיאלית לזיהוי מיידי של בקטריות ופטריות במערכות מים בתעשיה, במשרדים, מטוסים, בתי מלון קליניקות, מי השקיה בחקלאות, בריכות, ספא ועוד.

הטכנולוגיה זכתה בפרסי הערכה בתחומי החדשנות.

Reprotex GmbH

טכנולוגיה חדשנית וייחודית, מוגנת פטנט לסינון שפכים תעשייתיים ומיחזור המים לשימוש חוזר.
המערכת, ניידת, סגורה ואוטומטית ומאפשרת הפרדה של 99% מהמים בספיקה של עד 200 ליטר לדקה וסינון עד לחלקיקים של 1 מיקרון.
המערכת חסכונית ויעילה במיוחד ומסוגלת לטפל במגוון רחב של בוצה תעשייתית.
הטכנולוגיה זכתה בפרסי הוקרה רבים בתחומי החדשנות, איכות הסביבה והקיימות.

חדשנות בעסקים משפחתיים

תהליך חדשנות לקידום העסק, הוא מהלך חיוני לשיפור הריווחיות וחיזוק כושר התחרות. מחקרים רבים מאשרים כי חברות משפחתיות מצליחות טוב יותר להניע תהליכי חדשנות לקידום פעילותן העסקית.

נגישות