כנס בינ"ל לחומרים מתקדמים, ננוטכנולוגיה וכימיה – פורטוגל 2015

בכנס הבינלאומי לחומרים מתקדמים, ננוטכנולוגיה, כימיה ואנרגיה מתחדשת שהתקיים לאחרונה בפורטוגל, הוצגו טכנולוגיות מגוונות מהפעילות הנעשית היום בעולם בתחומי הננוטכנולוגיה והחומרים המתקדמים ליישומים שונים בהם יש צורך הולך וגובר בשוק.

Periodic tableבכנס דובר על תהליך סילוק מזהמים ממקורות של מי שתייה בעזרת שימוש בננו חומרים מגנטיים ללכידה של זיהומי כספית במים – יעילות התהליך גבוהה ויכולת לשמש לסילוק מזהמים מתכתיים נוספים. ניתן לקשור ננו חומרים מגנטיים לפולימרים סינטטיים וטבעיים ולקבל חומרים בעלי כושר ספיחה גבוה של מזהמים שיכולים להיקשר לחומרים מגנטיים.

כמו כן הוצג פיתוח של בטריות מבוססות גרפן (Graphene) ומערכות אחרות ליצירת אנרגיה המביאות לידי ביטוי את תכונותיו הייחודיות של הגרפן ובמיוחד ההולכה החשמלית הגבוהה ותכונות השטח הפונקציונליות. הוצגו מחקרים בתחום העוסקים בשיפור הקיבולת, הטעינה המהירה והתכונות האופטיות והכימיה של Graphene Oxide.

כמו כן הוצגו שימושים של ננו צינוריות פחמן (Carbon Nano Tubes – CNT) בתעשיית החומרים המרוכבים לקבלת תכונות ייחודיות לחומרים מתקדמים. ננו חומרים אלו משפרים את התכונות המכניות של חומרים פולימריים, ומייעלים את הולכת החום וההולכה החשמלית.

קצף של פוליאוריתנים משמשים בתעשייה למגוון יישומים ובהם: ריהוט, רכב, בנייה, קוסמטיקה בהיקף שוק כולל של 50 מיליארד דולר ועוד.

תוספים המוכנסים לפוליאוריתנים אלו משמשים לשיפור התכונות האנטי מיקרוביאליות ומניעת התפתחות פטריות. המחקרים החדשים בוחנים את האפקט והתכונות המתקבלות בשימוש בננו כסף, ננו נחושת ותחמוצת אבץ לשיפור התכונות והביצועים הנדרשים בענפי תעשייה אלו.

מאמרים נוספים

Genemis Laboratories Inc

טכנולוגיה מוגנת פטנט לזיהוי מהיר של זיהומים כימיים ומיקרוביאליים. המערכת מבוססת על סנסורים ננוטכנולוגיים ומיועדת לזיהוי בשטח ללא צורך במשלוח דגימה למעבדה או שימוש במיכשור מיוחד.

אידיאלית לזיהוי מיידי של בקטריות ופטריות במערכות מים בתעשיה, במשרדים, מטוסים, בתי מלון קליניקות, מי השקיה בחקלאות, בריכות, ספא ועוד.

הטכנולוגיה זכתה בפרסי הערכה בתחומי החדשנות.

Reprotex GmbH

טכנולוגיה חדשנית וייחודית, מוגנת פטנט לסינון שפכים תעשייתיים ומיחזור המים לשימוש חוזר.
המערכת, ניידת, סגורה ואוטומטית ומאפשרת הפרדה של 99% מהמים בספיקה של עד 200 ליטר לדקה וסינון עד לחלקיקים של 1 מיקרון.
המערכת חסכונית ויעילה במיוחד ומסוגלת לטפל במגוון רחב של בוצה תעשייתית.
הטכנולוגיה זכתה בפרסי הוקרה רבים בתחומי החדשנות, איכות הסביבה והקיימות.

חדשנות בעסקים משפחתיים

תהליך חדשנות לקידום העסק, הוא מהלך חיוני לשיפור הריווחיות וחיזוק כושר התחרות. מחקרים רבים מאשרים כי חברות משפחתיות מצליחות טוב יותר להניע תהליכי חדשנות לקידום פעילותן העסקית.

נגישות