ועידת האו"ם לשינויי האקלים – פריז 2015

המטרות של אמנת קיוטו מ-1997 ומאוחר יותר בתוספת שנתקבלה בדוחה ב-2012 הינן לייצב את ריכוז גזי החממה באטמוספרה ברמה שתמנע את העלייה בהתחממות כדור הארץ כתוצאה מהפעילות המתועשת.בגוף שעוסק בתחום הזה באו"ם חברות 196 מדינות והוא נקרא בקצרה UNFCCC

(United Nations Framework Convention on Climate Change)

משתתפי הוועדה  (צילום: Roberto Stuckert Filho)
משתתפי הועידה
(צילום: Roberto Stuckert Filho)

ההסכם שהושג בועידת פריז בדצמבר 2015, מביא להשתתפות מדינות רבות במאמץ להגביל את עליית הטמפרטורה הממוצעת אל מתחת לסף של 20C .גבול העלייה של 1.50C נחשב לגבול הבטוח לשמירה על האקלים ואיכות הסביבה.

התקציבים הגדולים שהוקצו לנושא, השקיפות והמחויבות של המדינות הרבות, נותנים תקווה כי אכן יושגו היעדים העולמיים שהוגדרו.

בפרסומי המשרד להגנת הסביבה www.sviva.gov.il ניתן לעקוב אחר ההצעות שהוגשו לממשלה לקראת ועידת האקלים בפריז ועוסקים בפעולות הנדרשות בישראל להפחתת הפליטה של גזי חממה וייעול צריכת האנרגיה.

במסמך שהוכן ע"י האשכול לתכנון ופיתוח בר קיימא במשרד להגנת הסביבה, ישנה התייחסות להזדמנויות הכלכליות המתלוות לצמצום הוצאות האנרגיה, שילוב טכנולוגיות חדשניות ומקומות תעסוקה חדשים בצד הפחתת הזיהום, השמירה על הסביבה ושינויי האקלים.

האתגרים העולמיים ביישום פתרונות להפחתת גזי חממה וצימצום זיהום האוויר הקרקע והמים, מאיצים את הצורך בטכנולוגיות חדשניות בתחום הקלינטק והתעשייה הירוקה.

ישראל כמובילה עולמית בחדשנות בתחום הקלינטק מבין 40 מדינות, על פי האינדקס של www.cleantech.com שפורסם ב-2014, יכולה לקחת חלק משמעותי בהזדמנויות העסקיות הנוצרות מביקוש זה ולתת מענה לצרכי השוק העולמיים בתחום.

בכתבה שפורסמה ב'גלובס' בסוף 2014 ע"י גלי ויינרב, עולה כי מנהל הקרן הסינית Tsing Capital רואה בתחום הקלינטק מרכיב מרכזי בשיתוף הפעולה בין ישראל לסין וציין כי הוא רואה בישראל עשרות פרויקטים מעניינים להשקעה בתחום.

מאמרים נוספים

Genemis Laboratories Inc

טכנולוגיה מוגנת פטנט לזיהוי מהיר של זיהומים כימיים ומיקרוביאליים. המערכת מבוססת על סנסורים ננוטכנולוגיים ומיועדת לזיהוי בשטח ללא צורך במשלוח דגימה למעבדה או שימוש במיכשור מיוחד.

אידיאלית לזיהוי מיידי של בקטריות ופטריות במערכות מים בתעשיה, במשרדים, מטוסים, בתי מלון קליניקות, מי השקיה בחקלאות, בריכות, ספא ועוד.

הטכנולוגיה זכתה בפרסי הערכה בתחומי החדשנות.

Reprotex GmbH

טכנולוגיה חדשנית וייחודית, מוגנת פטנט לסינון שפכים תעשייתיים ומיחזור המים לשימוש חוזר.
המערכת, ניידת, סגורה ואוטומטית ומאפשרת הפרדה של 99% מהמים בספיקה של עד 200 ליטר לדקה וסינון עד לחלקיקים של 1 מיקרון.
המערכת חסכונית ויעילה במיוחד ומסוגלת לטפל במגוון רחב של בוצה תעשייתית.
הטכנולוגיה זכתה בפרסי הוקרה רבים בתחומי החדשנות, איכות הסביבה והקיימות.

חדשנות בעסקים משפחתיים

תהליך חדשנות לקידום העסק, הוא מהלך חיוני לשיפור הריווחיות וחיזוק כושר התחרות. מחקרים רבים מאשרים כי חברות משפחתיות מצליחות טוב יותר להניע תהליכי חדשנות לקידום פעילותן העסקית.

נגישות