הרצאות והדרכות העשרה בטכנולוגיות מתקדמות, חדשנות ויזמות עסקית

בשנתיים האחרונות הוזמנתי לתת מספר הרצאות בארץ ובחו"ל בנושאים הקשורים בחדשנות טכנולוגית ויזמות לגופים המעוניינים להעמיק את עסקיהם מול מגזר ההייטק ואני שמח לחלוק אתכם מעט מהרשמים והתועלות של פיתוח עסקי מסוג זה.

הרצאה או הדרכה מסייעת לצוותים במשרדי עורכי דין, ראיית חשבון, בנקים וגופי ייעוץ בהבנת עולם הטכנולוגיה המתקדמת ואת הצרכים והאתגרים של קהל לקוחותיהם ובכך ליצור הרמוניה טובה יותר בין הספקים השונים ללקוחותיהם.

ד"ר דוב רייכמן חברות יעוץ ארגוני, ייעוץ כלכלי וגורמי מימון והשקעות מבקשים להכיר טוב יותר את מונחי הטכנולוגיה, משמעויות תהליכי הפיתוח והערכת ההיתכנות של לקוחות קיימים ופוטנציאלים במגזר ההייטק כדי לתת להם שירות טוב יותר ואכוונה מדויקת יותר לפעילותם העסקית, הכלכלית והשיווקית.

הדגשים הניתנים בהרצאות אלו הם בדרך כלל בתחומי הכימיה, הננוטכנולוגיה, תעשיה ירוקה, קלינטק, אנרגיה חלופית והאתגרים בתחומי איכות הסביבה: זיהום אוויר, קרקע ומים ובעיות הקשורות בשפכים תעשייתיים.

בנוסף לסקירת פעילויות הפיתוח בתחום החומרים המתקדמים, ההדרכה מתייחסת גם לקניין הרוחני, פטנטים וידע ולהיבטי המיסחור של טכנולוגיות ופטנטים.

בהרצאה שניתנה לאחרונה למשלחת של תעשיינים מסין, פדרציה של התעשיות מאזור שנזן (Federation of Shenzen Industrues), התעניינו מנהלי החברות מסין כיצד להניע תהליכי חדשנות בחברותיהם ולמדו על האפשרויות לרכוש ידע או לקבל זכויות לטכנולוגיות חדשניות.

המנהלים הסינים קיבלו הרצאה וסקירה על הכיוונים המעניינים מבחינה שיווקית ועסקית הנמצאים במגמת עלייה מתמדת בתחומי החומרים המתקדמים, חיישנים, הדפסת תלת ממד ואיכות הסביבה.

קבוצה זו ביקרה בישראל כחלק ממאמציה ליצירת שיתופי פעולה בין חברות ישראליות לחברות סיניות המעוניינות להשקיע בטכנולוגיות חדשות.

The Industrial Collaboration & Technology Transfer Conference - Seoul, Koreaבסדרת הרצאות שניתנה בסיאול, קוריאה – הדגש היה על הבנת הצרכים של תאגידים קוריאנים והיכולת להתאים להם טכנולוגיות ישראליות או ליצור שיתופי פעולה שתכליתם פיתוח טכנולוגיות במימון קוריאני שיתבסס על מומחיות ישראלית במחקר האקדמי ובתעשייה.

בין כלל ההרצאות וההדרכות, התקיימה הרצאה במרכז המחקר של סמסונג ליד סיאול שאיפשרה אינטראקציה קרובה עם צוותי הפיתוח והבנה מעמיקה של הצרכים הטכנולוגיים של חברה זו.

לאחר ההרצאה הוזמנתי למרכז המבקרים והחדשנות של החברה שבהחלט נותן השראה רבה והבנה של עולם התוכן של העובדים והמנהלים בתעשיית ההייטק.

במסגרת הרצאות שנתתי בקורסים באוניברסיטה העברית המיועדים לחדשנות ויזמות עסקית, ניתן היה להבין מקרוב את העניין הרב שיש לסטודנטים במעבר מרעיון למוצר וכן להכיר טוב יותר מהם פערי הידע שיש לקבוצה חשובה זו כדי להכשיר אותה לאתגרים בתעשייה זו.

תכניות חדשנות הופכות להיות במוקד הפיתוח העסקי של תעשיות רבות ובמהלך השנה האחרונה נפגשתי עם נציגי תאגיד יפני המבקשים להרחיב את פעילות החדשנות בעזרת הטכנולוגיות הישראליות ותפיסת היזמות הישראלית.

בנוסף, הוזמנתי לבקר במרכז הפיתוח הישראלי של תאגיד בינלאומי מוביל שמבקש להיעזר ביכולות הישראליות כדי לתת פתרונות לאתגרים שהוגדרו במטה החברה בחו"ל.

הדרכות, הרצאות וסדנאות ייעודיות יכולות לשפר במידה ניכרת את היכולת של כלל הגורמים העסקיים לתת מענה ולקחת חלק בביקוש הקיים בארץ ובעולם ליכולות הטכנולוגיות הישראליות.

מאמרים נוספים

Genemis Laboratories Inc

טכנולוגיה מוגנת פטנט לזיהוי מהיר של זיהומים כימיים ומיקרוביאליים. המערכת מבוססת על סנסורים ננוטכנולוגיים ומיועדת לזיהוי בשטח ללא צורך במשלוח דגימה למעבדה או שימוש במיכשור מיוחד.

אידיאלית לזיהוי מיידי של בקטריות ופטריות במערכות מים בתעשיה, במשרדים, מטוסים, בתי מלון קליניקות, מי השקיה בחקלאות, בריכות, ספא ועוד.

הטכנולוגיה זכתה בפרסי הערכה בתחומי החדשנות.

Reprotex GmbH

טכנולוגיה חדשנית וייחודית, מוגנת פטנט לסינון שפכים תעשייתיים ומיחזור המים לשימוש חוזר.
המערכת, ניידת, סגורה ואוטומטית ומאפשרת הפרדה של 99% מהמים בספיקה של עד 200 ליטר לדקה וסינון עד לחלקיקים של 1 מיקרון.
המערכת חסכונית ויעילה במיוחד ומסוגלת לטפל במגוון רחב של בוצה תעשייתית.
הטכנולוגיה זכתה בפרסי הוקרה רבים בתחומי החדשנות, איכות הסביבה והקיימות.

חדשנות בעסקים משפחתיים

תהליך חדשנות לקידום העסק, הוא מהלך חיוני לשיפור הריווחיות וחיזוק כושר התחרות. מחקרים רבים מאשרים כי חברות משפחתיות מצליחות טוב יותר להניע תהליכי חדשנות לקידום פעילותן העסקית.

נגישות