תוכנית חדשנות לחברות בתעשייה

 חברות רבות מעוניינות לרענן את קו מוצריהם ולהוסיף מוצרים חדשניים תחרותיים יותר וריווחיים יותר.
בתהליך ליווי המותאם היטב ליעדי החברה ותקציבה, נערך בירור מדוקדק באשר לטכנולוגיות החדשניות אשר יכולות לחזק את החברה ולהצעידה לעידן הטכנולוגי הבא. נבדקת האפשרות לרכישת טכנולוגיה, שילובה בתהליך הפיתוח במידת הצורך והטמעתה בצורה המיטבית בתוך כלל האירגון.

תוכנית החדשנות, מקדמת את יכולותיה העסקיות של החברה, מחזקת את תדמיתה החדשנית ועוזרת לשמר את עובדיה.
בדרך כלל, תוכנית החדשנות מכוונת גם לתהליכים ומוצרים המסייעים בשיפור הסביבה ובתרומה לקהילה ולחברה.

 

עיקרים

  • גיבוש המלצות לתחומים טכנולוגיים חדשניים היכולים לתרום ליתרונה היחסי של החברה בשוק, להוספת מוצרים ושירותים משופרים וריווחיים יותר ובנוסף לחזק את מיתוג החברה כחדשנית ואולי גם ירוקה, קהילתית וחברתית.
  • בחינת האלטרנטיבות הטכנולוגיות, מחירים, זמינות, פטנטים ורגולציה על מנת לוודא התאמתן לאסטרטגיה של החברה.
  • אפשרות לפתיחת חממה/אקסלרטור / מרכז חדשנות באירגון המאפשר לחולל רעיונות חדשניים בין עובדי החברה. ליווי תוכנית יזמות בתוך החברה המסייעת לשימור העובדים המוכשרים ולאיתור רעיונות מהליבה המקצועית של החברה.
  • איתור טכנולוגיות, חברות סטארט אפ וחברות בשלות בארץ ובעולם אשר מתאימות לשיתוף פעולה כדי לקדם את פיתוח המוצרים והשירותים בדרך היעילה והכדאית ביותר.
  • פיתוח מודל התקשרות והתאמת התנאים העסקיים לכל גוף חיצוני טכנולוגי שנמצא מתאים לבחינת שיתוף הפעולה, כולל התקשרות עם גופים אקדמיים.
  • ליווי תהליך קליטת הטכנולוגיה הנבחרת, בקרה ושליטה ביעדים, בתקציב ולוח הזמנים.
  • סיוע בתמיכה הטכנולוגית בשלבי הטמעת המוצרים או השירותים החדשים באירגון.
  • סיוע בהכשרה והדרכה בתהליך ההיכרות עם הטכנולוגיות החדשניות לכל הדרגים באירגון.

 

תקציר רקע וניסיון – ד”ר דב רייכמן

  • עוסק בהשקעות בהייטק, יועץ לתוכניות חדשנות ויועץ טכנולוגי לחברות.
  • מרצה בתוכנית לניהול חדשנות ויזמות בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית.
  • דירקטור בחברות פרטיות וציבוריות.
  • בעבר מנכ”ל של חברות טכנולוגיות ומנהל שיווק של חברה טכנולוגית בינלאומית.
  • מרצה בנושאי חדשנות, יזמות וטכנולוגיה מתקדמת בארץ ובעולם בין השאר במרכזי חדשנות, בחברות הייטק, בפקולטה לחקלאות , במכון וולקני, באיגוד המהנדסים, ובמרכז המחקר של סמסונג בסיאול.
  • שימש כמנטור במרכזי חדשנות ויזמות ואקסלרטורים, באוניברסיטה העברית, מכון לב, ובמרכז הבינתחומי.
  • יועץ למשרד התעשייה והמסחר.
  • מרצה ומלווה תוכניות ליזמים צעירים.
  • בעל דוקטורט בכימיה מהאוניברסיטה העברית.
  • בוגר הקורס לדירקטורים בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב.
  • מאמן עסקי ואירגוני.
  • מחבר הספר לילדים ולנוער “הסטארט אפ שלנו” הנמכר ברשתות הספרים ובאמזון.
  • בעברו, מפקד ביחידה מובחרת בדרגת רב סרן.

מאמרים נוספים

חדשנות בעסקים משפחתיים

תהליך חדשנות לקידום העסק, הוא מהלך חיוני לשיפור הריווחיות וחיזוק כושר התחרות. מחקרים רבים מאשרים כי חברות משפחתיות מצליחות טוב יותר להניע תהליכי חדשנות לקידום פעילותן העסקית.

תוכנית עסקית תמציתית ומותאמת אישית

התוכנית העסקית צריכה להיות תוצר תמציתי וממוקד המותאם אישית למנהל, היזם והצוות כדי שניתן יהיה לקבל החלטות באשר לפוטנציאל העסקי ודרכי הפעולה עם סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר.